מדיניות מחיקת חשבון
מחויבות למחיקת חשבון ולזכות להימחק: DropBoss מכבדת את זכותם של המשתמשים למחוק את חשבונם ואת המידע האישי הנוגע אליהם. מדיניות מחיקת החשבון שלהלן נועדה לפרט את הדרכים לביצוע מחיקה, את היקף המידע שיוסר בעקבות המחיקה, את פרקי הזמן לשמירת נתונים מסוימים בהתאם לחוק, וכן את זכויות המשתמשים על פי חוקי הפרטיות בבריטניה ובישראל בנושא זה.
אופן הגשת בקשת מחיקה: בשלב הנוכחי, מחיקת חשבון משתמש ב-DropBoss מתבצעת לבקשת המשתמש. אם ברצונך למחוק את חשבונך לחלוטין, יש לשלוח אלינו בקשה מפורשת בדוא”ל לכתובת: [email protected]. יש לכלול בבקשה מידע מזהה כנדרש (כגון שם המשתמש/כתובת אימייל הרשומה בחשבון) כדי שנוכל לאמת את זהותך ולטפל בבקשה במהירות. לאחר קבלת בקשתך ואימות הפרטים, אנו נפעל למחיקת חשבונך וכל הנתונים האישיים המשויכים לו במערכות הפעילות שלנו. עדכון עתידי: אנו מודיעים כי בקרוב תתווסף אפשרות לביצוע מחיקה עצמאית של החשבון – באמצעות לחצן ייעודי בדף הפרופיל האישי שלך באתר. באמצעות אפשרות זו, המשתמשים יוכלו להתחבר לחשבונם וליזום מחיקה באופן מיידי ללא צורך בפנייה ידנית לצוות התמיכה. כאשר תכונה זו תהיה זמינה, נדאג לעדכן את המשתמשים ולהנחות לגבי אופן השימוש בה.
מה נמחק בעת מחיקת חשבון: בביצוע מחיקת חשבון, DropBoss תסיר ותמחוק ממאגריה את מרבית הפרטים והנתונים הקשורים אליך, ובהם: (1) פרופיל המשתמש – פרטי החשבון והפרטים האישיים שסיפקת לנו (שם, כתובת דוא”ל, פרטי יצירת קשר וכל מידע אישי מזהה אחר בפרופיל שלך) יימחקו מן המערכות הפעילות. (2) תכנים שהעלית (“Drops”) – כל תוכן, קבצים, פוסטים, תגובות או “Dropים” שהוזנו על ידיך למערכת וקשורים לחשבונך יוסרו מהאתר ולא יוצגו עוד לציבור. בכך אנו מוודאים שלא יוותר תוכן שלך נגיש למשתמשים אחרים במסגרת הפלטפורמה. (3) מידע פעילות וסטטיסטיקה – נתוני שימוש המצטברים במערכת הקשורים ישירות לזיהויך (כגון היסטוריית פעולות, לוגים של התחברות, העדפות משתמש וכד’) יימחקו או ינותקו מכל יכולת לקשרם אליך באופן אישי. מידע אגרגטיבי או אנונימי שאינו מאפשר זיהוי (כגון סטטיסטיקות שימוש כלליות שמשקללות את פעילותך באופן לא מזהה) עשוי להישמר עבור צרכים אנליטיים ושיפור השירות, מבלי שיזהה אותך. (4) התכתבות ותקשורת – פניות ששלחת לצוות התמיכה שלנו או תכתובות בינך לבין DropBoss בנושאי שירות יימחקו או יושמטו מהמערכת, למעט במקרים שנדרש לשמור תיעוד מטעמים חוקיים (ראה בהמשך). (5) נתונים נוספים – כל מידע אישי נוסף אודותיך שנשמר במאגרי המידע שלנו יסומן למחיקה ויימחק באופן מאובטח, למעט פרטי מידע שהחברה מחויבת לשמור עפ”י דין או שיש לה צידוק חוקי לשמר (יפורט בהמשך).
תוצאה והשלכות של מחיקת החשבון: עם השלמת תהליך המחיקה, לא תהיה לך עוד גישה לחשבונך בשירות. משמעות הדבר שפרטי ההתחברות שלך יבוטלו ולא תוכל להתחבר באמצעותם, וכל המידע והתכנים שהיו זמינים לך דרך הפלטפורמה לא יהיו זמינים עוד לאחר המחיקה. פעולת המחיקה היא בלתי הפיכה – מרגע שמחקנו את הנתונים, לא נוכל לשחזר את חשבונך או את המידע שהיה בו, אפילו אם התבקשת המחיקה בשוגג. לכן, אם בכוונתך למחוק את חשבונך, מומלץ לוודא שאין ברשותנו מידע שתרצה לגבות מראש (למשל, הורדת עותקים של תכנים אישיים שהעלית) לפני שליחת הבקשה. לאחר מחיקת החשבון, כל “Drop” או תוכן אחר שהעלית ושותף עם משתמשים אחרים לא יהיה עוד נגיש דרך הפלטפורמה. ייתכן שתכנים או מידע מסוים שהועבר למשתמשים אחרים (למשל, הודעות ששלחת לאחרים, או תוכן ששולב אצל משתמש אחר) לא ייעלמו באופן אוטומטי מהמכשירים של אותם משתמשים, שכן אין לנו יכולת לשלוט במידע השמור אצל צדדים שלישיים. עם זאת, מרגע המחיקה, לא יוצג עוד שמך או פרופילך בצמוד לתוכן כזה, ובדרך כלל הוא יאבד שיוך זהותי אליך. בכל מקרה, לאחר המחיקה לא תופיע עוד כמשתמש פעיל בפלטפורמה, ולא ניתן יהיה למצוא אותך בחיפושים או לפנות אליך דרך המערכת.
שמירת מידע לאחר בקשת המחיקה: לאחר קבלת בקשת המחיקה והטיפול בה, אנו נפעל למחיקת המידע האישי שלך ללא שיהוי בלתי סביר ובאופן מאובטח מכל המערכות הפעילות. עם זאת, חשוב להבהיר כי ייתכן ששרידי מידע מסוימים ימשיכו להתקיים במערכות גיבוי וקבצי לוג של החברה לפרק זמן מוגבל. מערכות גיבוי נתונים (backup) מתעדכנות ומחליפות מידע במחזוריות, ולכן עותקי גיבוי המכילים את נתוניך עשויים להימחק באופן סופי רק כעבור עד 90 יום (שלושה חודשים) ממועד המחיקה הפעילה. במהלך תקופה זו, המידע שלך יישמר אך ורק למטרות שחזור חירום, ולא יהיה נגיש או זמין לשימוש שוטף במסגרת השירות. בנוסף, ייתכן שנשמור רישומי מערכת (Log records) ותיעוד טכני אחר הקשור לפעילות החשבון במאגרינו הפנימיים לפרק זמן ארוך יותר, במידה והדבר נחוץ לצרכים לגיטימיים כגון אבטחת מידע, מניעת הונאות, ניתוח תקלות, או דרישות סטטוטוריות. רישומים אלה (כגון יומני שרת) לא יכילו עוד מזהים אישיים ישירים שלך – אנו נוקטים פעולות של עילום ואנונימיזציה על ידי הסרת פרטים מזהים (למשל, מחיקת חלק מכתובת ה-IP או המרת מזהה חשבון במזהה טכני פנימי) כך שלא ניתן יהיה לקשר את המידע אליך לאחר מחיקת החשבון.
יתר על כן, למרות בקשת המחיקה, ייתכנו חובות חוקיות המוטלות עלינו לשמור מידע מסוים הקשור לחשבונך למשך תקופה שעל פי דין. למשל, דינים פיננסיים וחקיקת מס מחייבים שמירת רשומות על עסקאות ותשלומים (ככל שהיו כאלה) למשך פרק זמן מוגדר לצרכי ביקורת (לדוגמה: חשבוניות וקבלות עשויות להישמר למשך 7 שנים לפי חוקי מס). באופן דומה, אם שימושך בשירות היה כפוף לרגולציות מסוימות (כגון תחום פיננסי, בריאות וכו’), ייתכן שיש צורך לשמור חלק מהמידע לפרקי הזמן הנדרשים על פי אותם דינים. במקרים כאלה, DropBoss תשמור רק את המידע המינימלי ההכרחי לקיום החובה החוקית ותגן עליו בהתאם לדרישות החוק. כמו כן, אנחנו עשויים לשמור מידע מסוים במקרים חריגים לצורך הגנה משפטית: אם סביר שנזדקק למידע להתגוננות בפני תביעות, יישוב סכסוכים, אכיפת תנאי השימוש שלנו או מניעה של פעילות בלתי חוקית או פוגענית, נהיה רשאים לשמור את המידע הרלוונטי כנדרש. לדוגמה, אם בזמן המחיקה קיים חשש למחלוקת משפטית בינך לבין החברה או צד שלישי, או אם החשבון נוצל לביצוע עבירה על תנאי השימוש, ניאלץ לשמר נתונים הדרושים לבירור וטיפול בנושא זה, תוך הגנה על זכויותינו החוקיות. בכל מקרה של שמירת מידע לאחר בקשת מחיקה, מידע זה יישמר בנפרד ואנו נמנע משימוש בו לכל מטרה מלבד אותה מטרה שחייבה את שמירתו. עם תום התקופה המחויבת, הנתונים יימחקו או יהפכו לאנונימיים באופן מוחלט.
זכויות המשתמש ובקשות מחיקה על פי דין: מדיניות מחיקת החשבון של DropBoss נגזרת ומכבדת את הזכויות המוענקות לך כמשתמש הן לפי חוקי בריטניה (UK GDPR) והן לפי חוקי הגנת הפרטיות בישראל. להלן סקירה תמציתית של זכויותיך הרלוונטיות:
- תחת רגולציית ה-GDPR הבריטית, עומדת לך הזכות לבקש את מחיקת נתוניך האישיים – זו המכונה “הזכות להימחק” (Right to Erasure) או “הזכות להישכח”. משמעות הזכות היא שאתה רשאי לדרוש מכל ארגון המחזיק במידע אודותיך למחוק מידע אישי זה, ובמקרים מסוימים הארגון חייב להיענות לבקשה ולמחוק את המידע ללא עיכובים מיותרים. בין הנסיבות שבהן על פי דין על ארגון למחוק את הנתונים: אם המידע כבר אינו נחוץ למטרה שלשמה נאסף, אם בוטלה הסכמתך לעיבוד ואין בסיס חוקי אחר לעיבוד, אם התנגדת לעיבוד והשימוש במידע על ידי הארגון אינו גובר על ענייניך, או אם המידע עובד שלא כדין. חשוב להבהיר שזכות זו אינה מוחלטת; ה-GDPR מתיר לארגון לסרב לבקשת מחיקה במקרים מסוימים – למשל, כאשר קיים צורך לשמור את המידע כדי לעמוד בחובה חוקית (כגון שמירת נתונים לתקופת זמן שנקבעה בחוק) או לצורך הגנה על זכויות חוקיות (כגון מימוש או הגנה בפני תביעות משפטיות). גם טעמים של חופש הביטוי, אינטרס ציבורי, בריאות הציבור או מחקר מדעי יכולים לגבור במקרים מסוימים על זכות המחיקה.
- לפי דין הגנת הפרטיות בישראל, אין כיום עיגון מפורש של “הזכות להישכח” במלואה כפי שקיימת ב-GDPR, אולם קיימות מספר הוראות בחוק המקנות לך זכויות לבקש מחיקת מידע בנסיבות מסוימות. ראשית, בהתאם לתיקוני תקנות להעברת מידע מהאיחוד האירופי (EEA) לישראל, אם מידע אישי אודותיך נאסף או עובד בצורה המפרה חוק, או שהמשך שמירתו מפר את החוק, או אם המידע אינו דרוש עוד למטרות שלשמן הוא נאסף – אתה רשאי לבקש את מחיקתו. שנית, סעיף 17 לחוק הגנת הפרטיות מקנה לכל אדם זכות לבקש הסרה ממאגר מידע המשמש לפניה אישית בדיוור ישיר – כלומר, אם פרטיך מצויים במאגר שמטרתו לפנות אליך בהצעות שיווקיות אישיות, אתה רשאי לדרוש מהארגון להסיר אותך מאותו מאגר, והארגון חייב למלא אחר דרישתך. בנוסף, החוק הישראלי מקנה זכות לתיקון או מחיקה של מידע אישי שהוא שגוי, לא מדויק, לא שלם או שאינו מעודכן – במקרה שכזה, לאחר שעיינת במידע אודותיך ומצאת שהוא אינו נכון או מעודכן, אתה רשאי לדרוש מהגורם המחזיק במידע לתקן את המידע או למחוק אותו. חובה על אותו גורם להודיע לך בתוך 30 יום אם נענה לבקשתך, ואם סירב – לנמק את הסירוב. אנו ב-DropBoss מכבדים זכויות אלו: אם תיווכח שמידע שאנו מחזיקים שגוי או אינו עדכני, תוכל לפנות אלינו בבקשה לתיקון או מחיקה, ונפעל בהתאם לחובותינו החוקיות בישראל.
יישום המדיניות בפועל: בעת קבלת בקשת מחיקה ממשתמש, נבחן אותה לאור הזכויות והחובות הנ”ל. ככל שאין עילה חוקית למנוע את המחיקה, נמלא אחר הבקשה ונמחוק את הנתונים כמפורט במדיניות זו. אם יתקיים במקרה חריג חריג כלשהו המצדיק שמירה חלקית של המידע (כמוסבר לעיל, כגון חובה סטטוטורית לשמור נתון מסוים), נודיע למשתמש על כך ונבהיר איזה מידע לא נמחק ואת הסיבה. המשתמש זכאי לפנות אלינו לבירור מצב החשבון לאחר המחיקה ולקבל אישור על ביצועה. כמו כן, בכל עת עומדת לך הזכות לפנות אלינו בשאלות לגבי המידע האישי שלך וזכויותיך – אנו זמינים בכתובת הדוא”ל לעיל ונתייחס לכל פנייה במקצועיות ובמהירות. DropBoss מחויבת להגן על פרטיות משתמשיה ולקיים את הוראות החוק הרלוונטיות בכל אזורי פעילותה, ומדיניות מחיקת החשבון שלנו מהווה חלק מהמחויבות הזו להעניק לך שליטה מלאה על המידע שלך במסגרת הפלטפורמה.
עדכון אחרון: 01/09/2025